דף מידע 4027 14.6.24

שבת שלום


קולולולו מזל טוב!
לאוריה ברומר ובחירת ליבו ירדן – לנישואיהם, אושר וים של אהבה
להגר, לברומר ושני, לסבתא מירהלה ולכל המשפחה – ברכות חמות!

מנהל כספים חדש לנען: מינוי תום שרון לתפקיד
לקראת סיום תפקידו של עופר כהן מנהל הכספים, לאחר שנבחר לתפקיד מנהל עסקים בקיבוצו, החל תהליך איתור לתפקיד מנהל כספים לנען. לצורך כך כינס ועד ההנהלה צוות איתור ופורסם ‘קול קורא’.
תום שרון הגיש את מועמדותו לתפקיד, הצוות נפגש איתו ובחן את מכלול הנסיבות הקשורות בהתאמתו למילוי התפקיד. בהמשך לכך החליט הצוות להמליץ לוועד ההנהלה על תום לתפקיד מנהל הכספים בנען. ועד ההנהלה קיבל את המלצת צוות האיתור והחליט על מנוי תום לתפקיד מנהל הכספים וזאת מהטעמים הבאים:
התאמה לתפקיד – לתום השכלה, ידע וניסיון בתחום ניהול הכספים בכלל ובמגזר הכפרי/קיבוצי בפרט. נוסף על היכרותו הטובה את מערכות הכספים של נען שאותה צבר בתקופת כהונתו כגזבר הקיבוץ. התייעלות – איחוד משרות הגזבר ומנהל הכספים למשרה אחת. כמו כן קיים ערך מוסף לבחירה בתום מעצם היותו בן נען וחבר נען, שמכיר את התרבות הארגונית, ומכיר את החברים – מה שתורם להגברת האמון של חברי נען בהנהלה, מחזק את המגמה של הצמחת מנהיגות פנים-נענית וכמו כן מחזק את השליטה של נען בניהול הכספים.
ועד ההנהלה התרשם שתום מצוי בפרטים ומזהה את האתגרים הניצבים בפני נען בזירה הכספית והפיננסית, והוא נכנס לתפקיד עם תפיסה מגובשת לקידום מטרות ויעדים בטווח המיידי, הבינוני והרחוק.
נאחל לתום ולכולנו הצלחה רבה!

רב”ש חדש לנען: מינוי יגאל דן
לאורך החודשים האחרונים בחנו את תפקיד הרב״ש ואת התאמתו לצרכי נען. בדקנו מה קורה בקיבוצים ובישובים אחרים, הדקנו את הקשר מול המועצה ומול מג״ב, הקמנו כיתת כוננות פעילה ומתפקדת ומיפינו את סוגי הפניות והצרכים שעולים מהשטח ואת הרלוונטיות שלהם לתפקיד זה.
התובנות הרבות שעלו מבחינה זו הנחו אותנו בריענון הגדרות התפקיד ובבחירת האדם המתאים:
1. ההבנה שלא מתפקידו של הרב”ש להתערב בחיכוכים שבין אדם לחברו, ובכלל זה סכסוכים בין שכנים או כל אירוע המצריך לערב את רשויות החוק במדינה. תם העידן בו הרב״ש מטפל בהתנהגויות חריגות / פליליות / סיכוניות. אין זה מתפקידו והוא עלול לסכן את עצמו בעשותו כן. לשם מענה למקרים אלו יש את השוטר הקהילתי, את מג״ב ואת המשטרה, ואין הרב״ש רשאי להיכנס בנעליהם.
2. חשיבות שבעל התפקיד יהיה אדם שעובד בשטח הקיבוץ ונמצא בו רוב הזמן.
3. ההבנה שתקציב הביטחון אינו אין-סופי ותפקיד הרב״ש אינו נדרש במשרה מלאה.
4. עיקר תפקידו של הרב״ש הוא לתת מענה ראשוני ולשמש כאיש קשר לכיתת הכוננות, קב״ט המועצה, השוטר הקהילתי, מג״ב והמשטרה, ובאחריותו להפעילם לפי המקרה. לדוגמה: בדיקת תעודות של פועלי בניין יכולה לפי חוק להיעשות רק יחד עם השוטר הקהילתי – לכן תפקידו של הרב״ש לתאם זאת ולקיים סיורים באתרי הבנייה.

לאור זאת הוחלט למנות את יגאל דן לתפקיד הרב”ש, בשילוב עם תפקידו כמנהל הנוי.
יגאל יכנס לתפקיד בשבוע הקרוב (16.6) ואנו נפרסם באופן מסודר את הגדרת תחומי אחריותו ובאילו מקרים הוא הכתובת. הרב”ש יהיה כפוף למרכז המשק – עדי שרון, שתחום הביטחון באחריותו.
מאחלים ליגאל הצלחה רבה בתפקיד! צוות הניהול

מבנים מתחדשים: שינויים ומעברים בשטח המחנה
לאחרונה בוצעו שיפוצים ושינויי יעוד במבני ציבור בנען, ואנו מבקשים לעדכן אתכם בנעשה.
גן נבטים > מבנה חינוך
על פי תחזית דמוגרפית שנערכה ב-2021, עד שנת 2030 יכילו החטיבות בנען כ-300 בני ובנות נוער (פי שניים מהיום). על בסיס מידע זה הבנו שיש צורך להקצות מבנה נוסף לחינוך החברתי במרכז המשק. לפיכך, מבנה גן נבטים (הקרוב לתאי הדואר) ששימש עד כה ליזמויות – משנה את ייעודו. כעת משרת מבנה זה את משרדי החינוך החברתי, ובהמשך הוא ישופץ ויותאם לצורכי הילדים שיאכלסו אותו.

כיתות האולפן > קליניקות ליזמים ומועדון פינג-פונג לגיל השלישי
לאחר סגירת האולפן הוחלט להעביר למבנה כיתות הלימוד את הקליניקות ששכנו בגן נבטים וכן את המועדון הפינג-פונג של הגיל השלישי.
מכיוון שהמבנה שבו שכן המועדון נהרס לטובת בניית השכונות החדשות, הוחלט לאחר מחשבה מרובה להשקיע בכיתה הגדולה של האולפן ולהסב אותה למועדון פינג-פונג לטובת הפעילות הספורטיבית החשובה לגיל השלישי.

מגורי האולפן > מגורים לחיילים בודדים ולעובדות חינוך
עם סגירת האולפן ולאור הרצון שהביעו חברי נען לשמירה על מפעל ציוני לאומי (על אף מצוקת הדיור), הוחלט להסב את הקומה השנייה במגורי האולפן לטובת שישה חדרים לחיילים בודדים. הקומה הראשונה תשמש מגורים לעובדי חינוך – משאב חסר במחוזותינו – מה שמאפשר לנו לגייס עובדים שמעוניינים להתגורר בנען וכך להתגבר על הקושי בגיוס כוח אדם איכותי לטווח ארוך לטובת חינוך ילדינו.

מבנה הספרייה > מרכז קהילתי
ממש בימים אלו מבוצעות התאמות במבנה הספרייה כדי להרחיב את שימושי הקהילה במבנה הן כספרייה והן כמרכז לפעילויות ולמפגשים לגיל השלישי. – זאת כאחד מתוצרי תהליך הפרוגרמה לגיל השלישי שהתקיים בנען וההבנה שקיים צורך במרחב למפגש ופעילות לבני ובנות הגיל השלישי במרכז המשק.
ספריית הילדים והנוער שהייתה קטנה, מתרחבת לאגף שבו היו משרדי החינוך, כדי שתוכל לארח יותר ילדים.

בית נטע > משרדי הגיל הרך
עם הקיטון בילודה שנראה בתחזית הדמוגרפית שנערכה בנען, התפנו כמה בתי ילדים ובהם בית נטע, אשר החל לשמש את משרדי הגיל הרך.

המתפרות > מוזמנים לעלות
קומת המתפרות (מעל הכולבו) עברה גם היא שיפוץ ומתיחת פנים במטרה לאפשר סביבת עבודה נעימה ואסתטית. במסגרת זו טופלו בעיות תברואה ובעיות אינסטלציה, שופצו המסדרון, המטבחון והשירותים, הותקנה דלת חדשה בעלייה מצד מזרח וחלונות חדשים בעלייה מצד הכולבו.
בשיתוף עם ועדת שימור, הונגש סיפורן של המתפרות בתערוכת תצלומים היסטוריים ובליווי קטעים מעלון הקיבוץ, המוצגים במקום דרך קבע – מוזמנים לעלות ולהתרשם!

לסיום, חשוב להבין שכל מעבר ושיפוץ שמתקיים כיום בנען מבוסס על פרוגרמה, תחזית והחלטה תקפה, ונעשה לאחר בחינה מעמיקה וראייה ארוכת טווח ככל הניתן, בשיתוף אנשי מקצוע ותוך בחינת העלויות מול הצרכים ומספר המשתמשים. אנו מקדישים מחשבה לכל פרט ושואפים למקסם את השימוש במבני הציבור כך שיתאימו ויתנו מענה רב-גילי ולכלל צורכי הקהילה – מהגיל הרך ועד הגיל השלישי. מוזמנים לפנות בכל שאלה.
בהזדמנות זו ברצוני לומר תודה גדולה לנשות המקצוע הנפלאות שמלוות את הפרויקטים השונים:
הגר שחם, חן קרן, אורלי גרני ורומי בר לב-עוז. תודה מכל הלב. רעיה

הגיל השלישי בכושר שיא: מועדון הפינג פונג מתחדש ומזמין
בשעה טובה נפתח מועדון הפינג פונג במעונו החדש בכיתות האולפן לשעבר. המועדון פועל מזה שמונה שנים ומובילה אותו קבוצה קבועה ונאמנה של מתאמנים, שאליהם הצטרפו עם השנים שחקנים נוספים.
שעות הפעילות: ימי א׳ 11:00-10:00, ימי ג׳ 18:30-17:00, ימי ה׳ 11:00-9:30.
בשאר הימים והשעות יכולים להירשם עצמאית כל מי שמעוניין להתאמן.
אנו מזמינים אתכם, בני ובנות הגיל השלישי, להצטרף אלינו, לשחק וליהנות, לפתח קשר עין-יד, מהירות תגובה ומחשבה וחיזוק השרירים.
למועדון יש קבוצת וואטסאפ פעילה והמעוניינים להצטרף אליה ולאימונים מוזמנים לפנות לוונדי ‭052-2232236‬
תודה גדולה להנהלת נען ולחברים שמלווים אותנו לאורך כל הדרך, על האפשרות להנאה שבתנועה.
אהובה פוקס – רכזת הגיל השלישי

כניסת חברים
דילוג לתוכן