דף מידע 4033 26.7.24

שבת שלום

 

פתיחת תערוכה: לאורך הדרך נען-רביבים
היום נפתחה במועדון תערוכת עבודות של רוני (אולמן) נוה ז”ל במלאת שנה ללכתה.
רוני, בת נען (מחזור שלישי), אחותם של גדי אלמוג ואילן אולמן, נישאה לאהרון נוה (שניהם היו מורים בנען), וב-1960, לאחר הולדת בתם הבכורה יפעת, עברו לרביבים.
העבודות מוצעות למכירה וחלק מההכנסות יוקדשו לשיקום הגלריה בבארי.
מפגש נוסף יתקיים ביום שבת 3.8, בין השעות 13:00-10:00.

מלגות הצטיינות לילדים ונוער: מוזמנים להגיש בקשה
ועדת תרומה על שם סופי ושאול גרינגרד, העוסקת בעידוד מצוינות, שמחה לעדכן כי גם השנה נעניק מלגות לנערים ולילדים העוסקים ומצטיינים באחד מתחומי הספורט, מוזיקה, מחול, מדעים, אומנויות לרבות אומניות הבמה ואומנות הפלסטיקה, ותחומי העשרה נוספים, במטרה לעודד את המצוינות בתחומים אלו בקרב ילדי נען.
הוועדה מגדירה מצוינות בתחום כשילוב של יכולת מקצועית, התמדה והשקעה, כפי שבאים לידי ביטוי בקריטריונים ובתנאי הסף המפורטים בקול קורא שפורסם היום במקומי ובדף נפרד.
בהצלחה! ובכל שאלה מוזמנים לפנות לאחד מחברי הוועדה:
אורלי גפן, אורית ברעם, אמיר שביט, שי סובול, ליאן רביד ונמרה ברעם

הרצאה: ביטחון לאומי – מה צופן לנו העתיד?
תא”ל (מיל’) אמיר אביבי, מייסד “הביטחוניסטים”, מגיע לספר על המגמות, על ההתפתחויות העולמיות, ועל העתיד הביטחוני של מדינת ישראל. הרצאה מרתקת ורלוונטית לצעירים ולמבוגרים.
יום שלישי, 6.8, בשעה 18:00 במועדון. כניסה חינם, הרשמה מראש מול שירלי 052-4572070.

 

הקנטטה: חיים שלמים בצלילים נפלאים
בתום הופעת מקהלת הקנטטה של בנות ובני ההדרים בבית הדרים, החלפנו מספר מילים על החיוניות להמשיכה כמסורת, אל מול קולות פוסלים שגברו השנה ומדגישים את כאב המספד למשפחות השכול ולבנות ולבנים המתגייסים.
אני רואה בקנטטה אריזת חיים שלמים, במילים ובצלילי זהב נפלאים, מהגבעול הירקרק אל השיער והחיים המאפירים, עם דגש על הנוער המתבגר אל משימות חיי הדורות לבניין העם, הארץ והחברה הקיבוצית.
ויש גם, כחלק בלתי נפרד ומשלים לתמונת המכלול – קטע הספד כואב על אותם שנפלו במלחמת הקיום של עם ישראל בארצו, שאינה נגמרת, אל מול חגורת ההשמדה הצומחת.
את הקנטטה – שירת מסורת חג הבנים – כדוגמת כל השירים המאפיינים את חגי ישראל,
יש לשמר ולעגן בצלילי חיינו, קהילת נען.
ציקי גל

 


למשרתי המילואים ולמשפחותיהם: עיבוי מערך התמיכה הרגשית
במסגרת סל התמיכה שמעניקה מדינת ישראל למשרתי מילואים במלחמת חרבות ברזל, ניתן בין היתר סיוע חד-פעמי עד סכום של 1,500 ₪ למימון טיפולים רגשיים.

מערך הרווחה של נען, כגוף המוביל את המענים הניתנים בתחום התמיכה הרגשית לחברים, בהתייעצות עם גורמי מקצוע נוספים, מאמין כי התחום הרגשי הוא התחום החשוב ביותר לחיזוק ולטיפול באדם החווה טלטלה בשל מצב דחק שעלול לעיתים ללוות את הלוחם במהלך שירותו.

טיפול וקבלת סיוע רגשי דורשים ברוב המקרים השקעה כספית לא מבוטלת. למרות השתתפות גופים ממלכתיים, פרטיים ואחרים והסיוע הנוסף שנקבע ממקורות המדינה, נראה כי המענה המימוני איננו מספק.
לפיכך החליטה הנהלת הקהילה (בישיבתה מיום 22.7.2024) בהמלצת תחום הרווחה בנען, לחזק את התמיכה המימונית במתן מענה רגשי לזכאים על פי החלטות המדינה בהתאם למפורט כאן:

1. קיבוץ נען מקים בזאת קרן ייעודית לטובת עיבוי הסיוע במימון מענה רגשי למשרתי מילואים הזכאים על פי החלטות המדינה (“משרתי מילואים ששירתו 30 ימים ומעלה במסגרת צו 8 במלחמת חרבות ברזל”) .
2. המימון הנוסף יוענק לאחר הוכחת מיצוי הזכויות מהמדינה ומקורות חיצוניים נוספים ככל וקיימים (ביטוח בריאות, מועצה וכולי).
3. הסיוע יינתן כהחזר בכפוף להצגת קבלות.
4. ניתן לקבל החזר עבור סוגים שונים של טיפולים – אישיים, זוגיים או משפחתיים. בין היתר ניתן לקבל החזר עבור טיפול רגשי, נפשי, פסיכותרפי, טיפול משלים, טיפול אלטרנטיבי, עיסוי, מיינדפולנס, טיפול באמצעות בעלי חיים, פסיכודרמה, הידרותרפיה, סדנאות ועוד.
5. סכום הסיוע – 1500 ₪ למשרת מילואים – בנוסף לסכום המוקצה על ידי המדינה ולאחר מיצויו.
6. מקור כספי לקרן – בהמשך להחלטת המדינה בדבר הקפאה והפחתה של דמי הבראה בשנת 2024 לשם תקצוב הטבות לחיילי מילואים, נוכה סכום של יום הבראה אחד ממענק ההבראה השנתי של העובדים במשק. הכספים שנוכו מדמי ההבראה של חברים עובדי נען, יופקדו בקרן וישמשו למטרות שלשמן הוקמה.
7. הסמכות ליישום הנוהל ולאישור בקשות לסיוע, דיון והחלטה במקרים מיוחדים – בידי מנהלת קהילה, מנהלת אשכול בריאות ומנהלת רווחה.

בקרוב נפרסם את מנגנון ההפעלה. מוזמנים לפנות בכל שאלה.
רותם, דפנה ורעיה

כניסת חברים
דילוג לתוכן