דף מידע 3976 9.6.23

שבת שלום

קולולולו ומזל טוב !

 

לרותם ואופיר וייצמן, לאורית ופייבל ולכל המשפחה

להולדת הבן והנכד

 

שישי קהילתי: חדר האוכל פתוח הערב

ארוחת שישי .20:00-18:30 המועדון פתוח עד .21:00 מוזמנים לקבל את השבת יחד.

 

מנהל עסקים: חילופי תפקידים

השבוע נפרדנו מניב רונן שסיים קדנציה כמנהל העסקים של נען.

הודינו לניב על העשייה הרחבה לטובת נען, על קידום פרויקטים ועל השותפות המשמעותית בצוות הניהול. היה לנו לעונג לעבוד לצד אדם חכם, חם, יזם בדם, מצחיק ונטול אגו.

מאחלים לך דרך צלחה ושמחה, עם אתגרים מרתקים ואנשים טובים, וכמובן – שהפועל פתח תקווה יביאו נחת ליציעים.

בתחילת החודש בתום תקופת החפיפה נכנס לתפקיד עדי שרון. בהצלחה רבה עדי, לך ולכולנו!

מגרש הטניס: החלטה בעניין תוכנית הקירוי

בהמשך לפרסום התוכנית לקירוי מגרשי הטניס התקבלו בוועדת ישוב הסתייגויות חברים.

לאחר דיון בהן החליטה הוועדה לא לבצע בשלב זה את הקירוי, זאת בשל היבטים נופיים חזותיים וכן מהסיבה שהקירוי איננו כולל את שיפוץ המגרש.

קרוואנים: מעבירים לעמדה המיועדת

בהמשך לפרסומים קודמים בנושא אנו מבקשים מבעלי הקרוואנים ל העבירם לעמדה הייעודית ליד משרדי נת “ם. זו תזכורת אחרונה לפני שהטיפול עובר לידי המועצה האזורית – שתשלח פקח מטעמה לטפל בנושא. אנא הימנעו מאי-נעימות מיותרת.

שיקום גן הזיכרון: השלמת הפרויקט

אתמול הסתיימו עבודות השיקום שכללו: התקנת מעקה חדש מעל גן המשחקים הקטן (“המגלשה הגדולה” לשעבר), החלפת אבנים שבורות וניקוי מקצועי של משטחי האבן בהשפרצת חול.

אחזקת חצר ופרויקטים בתשתיות: עדכון

החודש נכנס גולן יונתנוב באופן רשמי למשרה מלאה בתפקיד אחראי אחזקת חצר ופרויקטים בתשתיות. מאחלים לך המשך עשייה והצלחה בתפקיד.

תרמנו דם: כבוד ותודה

במבצע ההתרמה שהתקיים ביום רביעי נתרמו 51 מנות דם (!) תודה רבה לכל התורמים והתורמות שנענו והתייצבו.

תודה גדולה לליאור סול שניצחה על האירוע מתחילתו ועד סופו.

 דפנה גונר – אשכול בריאות

 

דעה: כאילו שהבוסתן הוא הבעיה

אחרי שהוחלט לרמוס ולהרוס כשליש מהבוסתן – שני פסלים קהילתיים וארבעים עצים מיוחדים, ממשיכים במלאכה. במסגרת גיבוש התב”ע (תוכנית בינוי ערים) החליטו על כביש רחב שיחתוך את הבוסתן לכל אורכו – על שתי הפרגולות, שביל התחושות ועצים רבים.

זה גם ישנה לגמרי את האופי של המקום שמשמש כריאה ירוקה, פינת טבע אקולוגית נדירה, מרפא לנפש. וכמובן מפעל חברתי קהילתי ייחודי.

הציעו – להזיז את הבוסתן.

אמרו – יחידות דיור יותר חשובות.

טענו – לא הייתה שום בקשה לשמור על הבוסתן.

אז אם למישהו הבוסתן בנען חשוב או משמעותי – השמיעו קול! תמחו! תצעקו! תתמכו!

ואם לא… היו שלום ותודה על הדגים.

(ספר של דאגלס אדמס. זאת ההודעה שהשאירו הדולפינים כשעזבו את כדור הארץ).

תמנה

 

תגובת צוותי התכנון והניהול לדברים שכתבה תמנה

מאז ומתמיד ראתה נען חשיבות גבוהה בשמירה ופיתוח של המרחב הציבורי, ובכלל זה גני משחקים, מתקני פנאי וספורט, מדשאות, חורשות והבוסתן.

לראייה, לאורך כל שנותיה תמכה נען בהקצאת משאבים ארגוניים, רעיוניים, פיזיים וכלכליים לשמירת מרחב ציבורי זה.

במסגרת התב”ע החדשה שמקדם כיום הקיבוץ, שמטרתה לייצר תמונת עתיד ל-30 השנים הקרובות, עומדת לנגד עינינו חשיבות האיזון בין הצורך בבנייה עבור בנינו ובנותינו לבין שמירה על הצביון הכפרי.

בתהליך זה ייבחנו גבולות שטח הבוסתן הקיים; מה ניתן לשמר בו, וכיצד ולאן ניתן לפתח אותו בעתיד, כל זאת לצד שמירה על השטחים המיועדים לבניית בתים.

הנהלת הקיבוץ מתכננת להביא את נושא המרחב הציבורי ובכלל זה הבוסתן לדיון ציבורי במסגרת התב”ע המתגבשת. בדיון זה יוצגו מספר חלופות תכנון עתידי והמשמעויות של כל חלופה.

לסיכום, לאורך כל שנות קיומו של הבוסתן ראתה בו נען גן עדן קהילתי, ונתנה רוח גבית וגיבוי תקציבי. בשל חשיבות זו, ומתוך הבנת השינויים העומדים לחול עם בניית שכונת גני הלל החדשה, בוחנת נען את שימור גודל הבוסתן כפי שהוא קיים כיום ועל כן פועלת לאיתור, להכשרה ולאישור של שטחים חליפיים סמוכים, בד בבד עם שמירת השטח לבנייה עתידית החשובה כל כך לחברי נען.

למרות שטרם הצלחנו להגיע להבנות עם צוות נאמני הבוסתן, אנו ממשיכים ועושים כמיטב יכולתנו לאזן בין איכות חיים מחד לבנייה לבנינו ובנותינו מאידך, זאת במטרה להישאר קיבוץ רב דורי צומח, גדל ומתפתח.

בשולי הדברים חשוב להדגיש כי הקיבוץ אינו יכול לפרוץ את גבולותיו (הקו הכחול) לכיוון השטחים החקלאיים, אלא מחויב לבנות את כל מכסת יחידות הדיור שאושרו לו בתוך גבולות השטח הקיים.

מכאן, שכל ויתור על שטח המיועד לבנייה לטובת שטח ציבורי יגרור הקטנה במספר יחידות הדיור – שמשמעותה: פחות בנים ובנות יוכלו לבנות את ביתם בנען.

 צוות התכנון והניהול

כניסת חברים
דילוג לתוכן