דף מידע 3959 10.2.23

שבת שלום

שער צפון: שינוי קל בשעות הפתיחה

החל מיום ראשון 12.2 ייסגר השער בשעה 15:30 במקום 15:00, כדי להקל על ההורים החוזרים מהעבודה לאסוף את ילדיהם.

שעות הפתיחה העדכניות בימים א’-ה’:
5:40 עד 7:00
9:00 עד 15:30
18:00 עד 22:30


כביש הכניסה: לקראת תיקונים

בתחילת השבוע הקרוב מתוכננות עבודות תיקון וסלילה במקטע הכביש המשובש מהשער הראשי ועד צומת הנגריה. ביום ביצוע העבודה ייחסם הכביש ולא תתאפשר כניסה או יציאה מהשער הראשי.
שער צפון ושער יכין יהיו פתוחים למעבר. נעדכן ברגע שייקבע יום הביצוע.
תודה מראש על הסבלנות.

ועדת ישוב


תרבות זה כאן: כיף של חורף

☆ ט”ו בשבט – התאריך אמנם מאחורינו, אבל הירוק עוד לפנינו – בשבת 18.2 בשעה 10:00
נפגשים בבוסתן לחגיגת טבע מקומי.
☆ טיול אופניים קהילתי – בשבת 4.3 נצא לטיול אופניים לתל בטיח ולגיבתון, בהובלת כיתה י”ב
שקד. בינתיים נפחו אוויר בגלגלים וחכו לפרטים.
☆ מחסן תחפושות – כבר מותח מדפים ונוצות ומתארגן להגשים חלומות. ייפתח החל מיום שני 20.2.
נפרסם בשבוע הבא את שעות הפתיחה.
☆ מסיבת פורים מתקרבת – שישי 10.3 בחדר האוכל – שתי רחבות והמון הפתעות


“צילום והרכבה”: בעקבות אוסף הסלילים של גדעון אוקו

מחר, שבת בבוקר, במועדון. 10:30 מתכנסים; 11:00 מתחילים.
מחכים לכם – צוות הארכיון, התרבות, הגיל השלישי וכיתת שחר


בדיקות למערכת הגז בבית: עדכון

חברת פז גז המספקת לנו גז נדרשת על פי חוק לבצע בדיקות תקינות של מערכת הגז הביתית של כל הצרכנים, אחת לחמש שנים (ללא תשלום).
חברים שהגיע המועד לביצוע בדיקה תקופתית בביתם יקבלו פניה לתיאום.

תשתיות גז נען


הפרשי מס 2020: חיובים בתקציבים

כפי שפורסם מראש, בתקציב חודש ינואר (שנשלח אתמול) מופיעים חיובים/זיכויים בגין הפרשי מס לשנת 2020, בהתאם למכתבים האישיים שנשלחו באפליקציית מקומי.
בשאלות ובקשת הסברים אפשר לפנות לעופר כהן – מנהל הכספים, בציון מספר תקציב ושם, למייל: .cfo@naan.co.il מי שמבקש להיפגש עם עופר מוזמן לפנות לעפרי לתיאום ofri@naan.co.il


תרומת ציוד חורף לנפגעי רעידת האדמה: איסוף מרוכז

גם אנחנו מתגייסים לאיסוף ציוד שיועבר מישראל.
ציוד החורף שייאסף: מעילים, שקי שינה ושמיכות.
בכניסה לפאב הוצבו מכלים לאיסוף. מוזמנים לתרום ולסייע.
אפשר להביא עד יום שני 13.2 בשעה 23:00.
ביום שלישי בבוקר נעביר את הציוד במרוכז למשקי הדרום


כמה ירד? מד הגשם של אוסקר

השבוע: 115 מ”מ
החודש: 136מ”מ
העונה: 490 מ”מ


מכתב אישי: בוסתן 2023

בסוכות 2010 הקמנו בעבודה קהילתית אדירה את הבוסתן כפרויקט דגל של חג השמונים לנען, פרויקט ששילב אומנות וטבע. מאות מאנשי נען היו שותפים להקמתו.
הבוסתן מופיע בכל מפות התכנון של נען ומוכר על ידי כל צוותי הניהול של הקיבוץ מאז ועד היום.
עם הזמן נוספו לבוסתן פינת תה, ערסלים, ספסלים, פרגולה חדשה מיוחדת, שביל תחושות, שני תאי שירותים, שילוט לעצים, ועצים מיוחדים שאנשים ביקשו להוסיף. גשר מיוחד נתרם על ידי משפחת שילה ומאפשר יציאה אל המרחבים שמעבר לוואדי.
מאז הקמתו הבוסתן הוא אבן שואבת לרבים. הוא אזור בילוי למשפחות, לקבוצות חברים, גן יער להורים בחינוך ביתי ,מקום לטקסים ולחגים של קהילת נען. ‘מקום להיות בו’ – כפי שהגו צוות נאמני הבוסתן בשנת הקמתו.
בבוסתן יש ארבעה פסלים סביבתיים שתוכננו על ידי אומנים שונים: הגר סויטלמן, עידו קמיר לוי, דורית קופיט ויורם נדר. הובילה את הקמת הפסלים וניצחה על בנייתם אורית רם ולצידה “בנות הפסיפס”.
לצד אורית היו שותפים רבים למאמצים הארגוניים והטכניים של שבעת הגיוסים, בראשם צוות נאמני הגן: דורית קופיט, אילן פרידברג, חמוטל פרידברג, זהר וונדי ברעם, תומר שגב, ניר שגב, רמי מור, יאיר שביט, אייל מזרחי, אבנר שחר, איל מצליח, יורם נדר, רמי חן ועידו שמול. הפרגולה נבנתה על ידי כיתת צבעוני כחלק מפרויקט י”ב בהובלת יריב ציוני.
בסוף ינואר 2023 התברר ששליש מהבוסתן, חלק ניכר ומשמעותי, הולך להידרס/ להיהרס, ובו שני פסלים וארבעים עצים, בגלל תוכנית הבינוי החדשה. כל זה ללא שיתוף, בלי לומר מילה.
הלם הידיעה הוביל את נאמני הגן לכינוס פגישה עם נציגי ועדת ישוב, נציגי מנהלת השכונה החדשה ונציגת אדריכל היישוב. התקיימה ישיבה שבה הובהר שתוכנית הבינוי כבר אושרה באפריל 2022 בתוכנית התב”ע של נען, וכל שעומד כרגע על הפרק הוא מזעור נזקים הנגרמים מהכביש המתוכנן. בישיבה הוצעה אפשרות לשיקום הבוסתן והבטחת עתידו בתוכנית התב”ע .
המכתב בא על מנת לשתף את הציבור בנעשה במקום שהוא ציפור נפשם של רבים.
ייחודו של הבוסתן הוא במה שיש בו, אבל גם בדרך יוצאת הדופן שבה הוא נשמר. הבוסתן לא מגודר, לא מרוסס ואין בו שילוט שמופנה לאנשים הבאים אליו.
הבוסתן פתוח כל הזמן ומזמין כל אחד בכל שעה להגיע וליהנות מהנוף, הפירות, הפטריות, החיפושיות, הציפורים, השועלים ופינת המדורה.

תמנה


אולפן: נפרדים ממחזור 110

בוגרי מחזור 110 מתפזרים להמשך דרכם, חבורה של 24 צעירים וצעירות שסיימו איתנו חמישה חודשים אינטנסיביים של לימוד עברית, עבודה, טיולים ופעילויות שונות.
אלכס, לאו, שרה (ברזיל), מרק, שרה (גרמניה), דווינה, אופיר ואילת מתגייסים לצבא.
שירי, תומאס, נתן ופיורלה מתחילים את חייהם בישראל. דויד ועקיבא מתכננים לעשות עלייה ולהתגייס. עדן נשארת ללמוד בארץ. אייזיק, בל, בועז, ג’ו, פלו, דליה, רבקה, סיד ומינחה חוזרים הביתה עם ים חוויות טובות. מאחלים להם דרך צלחה ומצמיחה, ומקווים שהשארנו להם פינה חמה בלב.
תודה לחברים שהיו בשבילם לאורך התקופה – למסיעים, למבשלים, למארחים, למעסיקים, למתרגלות, לילדים – על קבלת הפנים המאירה ועל השותפות הקהילתית ביצירת חוויה מיוחדת במינה.
הנה כמה ציטוטים מתוך מה שכתבו בוגרי האולפן לחניכים החדשים שיגיעו אחריהם:
“אחת מהחוויות הכי טובות בחיים שלי”, “תסתובבו בקיבוץ. יפה פה”, “תלכו לפאב. גם אם אתם לא שותים, כדי לפגוש אנשים מהקיבוץ”, “תלכו לארוחת שישי אצל משפחה מהקיבוץ”, “תשתתפו בפעילויות בקיבוץ”, “אל תצעקו יותר מדי”.
בעוד שבועיים נתחיל מחדש עם מחזור מספר 111. כבר מתרגשות. להתראות!
איילה ואלה (המורות), סמדר ומיכל


ספרייה של שבת: מחפשת מתנדבים נוספים

בחודשים האחרונים התחלנו לפתוח את הספרייה בימי שבת בבוקר. אנו רואים חשיבות בכך שהמקום יהיה פתוח למפגש, לקריאה, למשחק ולבילוי גם בשבת. לשמחתנו הצלחנו לגייס צוות נפלא של מתנדבות ומתנדבים, והשאיפה שלנו כעת היא להרחיב את שורותיו.
אז מה אנחנו מחפשים? מתנדבים/ות שמעוניינים לפתוח את הספרייה בימי שבת, 10:00 עד 12:00. אם זאת נשמעת ההתנדבות המושלמת בשבילכם – פנו למיה קסטרו.
מחר פותחת את הספרייה משפחת בקאל, שתחכה לכם מ-10:00 עד 12:00,
להתראות!

כניסת חברים
דילוג לתוכן